Followers

Wednesday, November 3, 2010

Budak terjerut tali buaian

Hari ini ada laporan mengenai kemalangan melibatkan kanak2 berusia 6 tahun dimana Adik Nur Syahayati telah melilit tali buaian ketika bermain di rumah pada lehernya sebelum menolak kakinya ala tarzan ke sofa menyebabkan lehernya terjerut.

Bahaya berada di mana2, kita sebagai ibubapa seharusnya mengambil kejadian ini sebagai iktibar, awasi anak2 biar di manapn mereka berada.

gambar ehsan HMetro online
Takziah kepada keluarga mangsa, Al-fatihah
 
Maklumat lanjut boleh layari  hmetro

13 komen yang kalian berikan, tqsm..:

eima said...

kesian nye .. patut nye ibu bapa kena memantau tingkah laku anak ...
terlalai je mcm2 leh jadi...
ya Allah yg tuhanku ..jauhi la perkara sedemikian terjadi kpd kelaurga ku ...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kak tini, sy pagi2 lagi cari berita ni kat paper sbb dengar dalam berita kat radio masa drive td..sian kan?? seriauu

Fieza79 said...

hrmm..tk psl2 dpt bencana..kerana sikit je silap nya...

takziah bt kuarga arwah...

nur_eimi said...

sedih nyer...takziah buat keluarga arwah..

ajal xkire tempat tu selamat or x...dah di takdirkan..kene rheda..

umialya said...

eima,
Amiiinnnn...

Rose
Minta di jauhkan dr kuarga kita, takuuutt!!

Fieza
ye, terlalai sikit.. macam2 leh terjadi

Nur_eimi
kita x mampu menolak takdir, redha

Ena said...

Ya Allah.. siannya..
risaunye la.. bahaya ada dimana2 kan!.. waima didepan mata..

Intan Inn said...

takziah buat keluarga arwah...erm mmg kejadian tak diigini berlaku dimana jer kan...

SYaMiLa said...

takziah buat keluarga arwah...


New Entry "NEW!!! BRANDED GIRLS DRESS & JEANS"

umialya said...

ena, intan
siankan.. bahaya ader d maner2

Sya
al-fatihah

kakyong said...

kesiannya.. AlFatihah,,,

mak ayah harus selalu tengok2 apa yg anak main...

umialya said...

kakyong
alfatihah

ye, mmg betul, kiter sbg mak ayah kena awasi anak bermain

IBU WAFIQ said...

kesiannya...mungkin kita merasakan kanak2 berusia 6 tahun dah boleh dibiarkan bermain sendirian..tp malapetaka ada di mana2..Ya Allah...jgnlah lekakan kami dalam mendidik dan memerhati tingkahlaku dan pergerakan anak2 kami...aminnn...

umialya said...

Ibu wafiq
ye, malapetaka ader di maner2.. jgn leka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink