Followers

Friday, January 30, 2015

Bertuahnya Lelaki

Pandangan anda?

Nota: tak terkata, urmmm..

16 komen yang kalian berikan, tqsm..:

idzwa kamaruddin said...

erks..

Kakzakie said...

Oklah tu... tapi ibu tunggal yg dinikahi pula kenalah sedar jgn pula nak bawa suami ke kancah 'ketamakan' yg membawa dosa pula. Kena susun dgn adil dan buat selaras yg digariskan dlm Islam.

Ingatlah semua yg kita ada di dunia adalah pinjaman semata-mata.

umi alya said...

Kak Zakie
Pandangan saya pula, jika berkemampuan ZAHIR & BATIN, so far ok tapi jangan dek nak dapatkan insentif, baik lupakan..

Ramai berkeinginan untuk kahwin lebih dari satu tapi mereka perlu tanya diri sendiri, mampukah untuk tunaikan tanggungjawab seadilnya?

aRz MoHa said...

Pandangan saya, Poligami atau menjadi suami beristeri samda satu atau lebih ia sebenarnya amanah.

bukan mudah memikul amanah.
Amanah ini akan dipersoalkan di akhirat kelak.

Pemberian insentif merupakan satu galakan bagi yang benar-benar mampu berlaku adil, mampu dari segi kewangan, batin serta ilmu.


Etuza Etuza said...

As'salam..kebaikan pihak wanita juga tu UMI, namun kea fikir semasaknya..timbang tara kemampuan..kena ada satu perkiraan ..kalau tak adil memakan diri juga. kena benar2 miliki jiwa yang kental sabar dan tabah. jujur dan ikhlas..baru Allah jaga keperbadiaan lelaki beristeri dua ni

Etuza Etuza said...

As'salam..kebaikan pihak wanita juga tu UMI, namun kea fikir semasaknya..timbang tara kemampuan..kena ada satu perkiraan ..kalau tak adil memakan diri juga. kena benar2 miliki jiwa yang kental sabar dan tabah. jujur dan ikhlas..baru Allah jaga keperbadiaan lelaki beristeri dua ni

Etuza Etuza said...

kalau nak dua isteri atas dasar nafsu tak baik juga untuk kesihatan..besar tanggungjawab lerlaki ni UMI..kalau tak larat tak payah dua isteri..ikut kemampuan banyak hal kena mampu..

Etuza Etuza said...

kalau nak dua isteri atas dasar nafsu tak baik juga untuk kesihatan..besar tanggungjawab lerlaki ni UMI..kalau tak larat tak payah dua isteri..ikut kemampuan banyak hal kena mampu..

hainom OKje said...

Boleh jer ngan syarat ibu tunggal yg nak dikahwini tu anak ramai.....kekdah mcm tak redho jer geng hehe....
Dah tentu dibolehkan ....so kena accept jerlah, tp kena adillah ....

Syahida Yep said...

hmmmm... (takut nak komen)

umi alya said...

Amboi2 geng, redho ke tak ni??

umi alya said...

Dengan erti kata lain, cukuplah seorang isteri, betul tak Cikgu Etuza?

umi alya said...

Takut nak komenkan, kang terkena batang hidung sendiri.

umi alya said...

aRz, akak setuju..

umi alya said...

aRz, akak setuju..

eMMe said...

Assalam Umialya, PANDANGAN Saya...kalau suami itu berkemampuan luaran dan dalaman, redhala... walaupun pahit ditelan, tapi akan manis akhirnya...ihiks, btulke saya tulis ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink