Followers

Thursday, March 31, 2011

Dibelasah suami kerana mengidam

Terkedu seketika membaca laporan di Harian Metro mengenai kisah isteri dibelasah kerana mengidam buah kelur atau munggai serta lempuk durian dan meminta suami menyediakan walaupun jam sudah ke angka 11 malam. Moga anak di dalam kandungan selamat, amin!!

Difahamkan si suami baru aje pulang dari kerja dan sebaik masuk ke rumah, si isteri terus minta supaya keluar lagi untuk mencari dan membeli makanan seperti diatas dengan kadar segera.

Apabila membaca kisah2 DI SINI, pada pandanganku, kita tidak boleh salahkan kedua2 belah pihak,  mungkin ia berlaku di luar jangkaan, si isteri tiba2 teringin nak makan makanan yang pelik2 sebaik sahaja mengetahui dia sedang hamil.

Kemungkinan si suami pula dalam keadaan penat dan tertekan tambahan pulak  diasak dengan pelbagai permintaan yang bukan2 pada saat2 akhir. (Sib baikle semasa aku ngandung dulu, xder le nak makan yang bukan2 asalkan perut kenyang manjang, paling2 tidak sekeping biskut tawarpun jadilah..)

Sepatutnya kena ader tolak ansur di antara suami isteri, apa salahnya biarkan si suami mandi dan rehat dulu,  apabila keadaan tenang, barulah disuarakan permintaan kita tambahan pula tengah2 malam, mana nak pergi cari, lainlah mengidam nak makan kat luar ke atau makanan panas, berlambak restoran yang dibuka 24 jam.

Si suami pulak tak bolehkah bagitau elok2? Jangan dok main belasah aje,  ingatlah sikit,  isteri tu sedang mengandungkan darah daging kamu, ingat senangkah??

5 komen yang kalian berikan, tqsm..:

mOoN said...

isk...agak2 la juga kan...huhuhu...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

betul..kedua2 pihak give n take
mengidam time ngndung..leh aje tunggu dulu
esok2. or tak dpt esok lusa..huhuhu

umialya said...

Moon
betul tu, agak2 lah kan!!

umialya said...

Rose
jgn le diikutkan sgt rasa ati tu, sok lusakan ader..

ni bukannya zaman dlu kala, kononnya setiap yg diidamkan wajib dapat, kalu tak kempunan org kata!!

SYaMiLa said...

kesiannya....sya alhamdulillah kalau nak makan tu..blh je tunggu esok...lagipun esok kan masih ada...

apa2pun moga jadi pengajaran utk kita semua..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink