Followers

Friday, January 18, 2013

Cara2 Tingkatkan UV - Unique Visitors pada blog

Jelesnya tengok Unique Visitors (UV) teman2 iaitu IntanBerlian & Fieda, beribu ribu UV mereka  setiap hari..

Antara kata2 mereka ialah:-

"Kalau u all perasan,  2 hari saya publish 6 entry sehari.. malam pun publish.. hahahh.. Actually, 2 hari tersebut adalah hari di mana saya sedang cari rentak, macamana nak dapatkan 2000 UV.. berapa entry perlu publish sehari & pukul berapa perlu publish entry.. itu yang saya sedang buat kajian di blog saya ni... cewahh ayat tak menahan, kajian lagi.. ahhahhah"
sampai 6 entri di dalam sehari, awal2 lagi saya tarik diri, tak berkemampuan..

Last sekali nak cite bab followers blog ni...alhamdulillah nmpk angka 2k++ mmg best kan.ambik masa 2 tahun nk dapat followers seramai tu..tapi kita kena ingat followers yg ramai belum tentu menjamin semuanya datang ke blog kita..belum tentu tau..sbb ada juga blog yg followers nya sikit toet tapi uv nya tinggi sbb pembaca setianya ramai..dan termasuk juga silent readers..setakat ni saya alhamdulillah ada la juga pembaca setia yg tiap2 hari akan masuk sini serta komen
Kena ada pembaca setia walaupun silent readers cuma.

Ini pula pengalaman saya untuk stabilkan UV - DIARI HIDUPKU

6 komen yang kalian berikan, tqsm..:

QA's ~ mamapapa said...

bagus tips2 nk naikkn UV ni :)

intanfirdaus247 said...

good tips ~

Unknown said...

Blog Mieya masih belum mampu memikat hati pihak Nuffnang bagi tahun nie. Hm, takpe lah. Mungkin belum ada rezeki lagi

CeqGu said...

betul kak kena ada pembaca setia.yg intanberlian cakap tu pun ada betulnya jugak,itu kalau mampu nak post entry byk2 la.Tapi kalau pembaca setianya ciput ajer, xguna gak post byk2...jadi la mcm blog ceqgu tu hahaha. makanya cikgu anis amik keputusan, lantak pi la dengan CPC ke UV ke, rasa nak conteng blog,daku conteng saja hehehe. sape nak baca silakan, sape tak nak pun tak pe hihi

wakgelas said...

blog wak pon X fofuler jugakk,, uHuu

QasehnyaRania said...

saya pon angkat tgn la kak 6 n3 sehari :)

tp kan kak kalau byk n3 pon org tak datng baca pon sama juga..
kena balik pada basic..kena cari follower kemdian kena rajin bw juga..

blog saya apa la yg ada sgt..setakat bab resepi byk lagi yg master chef kan.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink