Followers

Monday, July 2, 2012

hurmmmm

Tertarik dengan isu yang dikupaskan ini..
pandangan kalian?

11 komen yang kalian berikan, tqsm..:

:: Mrs.Eady :: said...

hurrmmm....

Ena said...

hrmmm...


Ada org yg dilahirkan dengan Genius.. Gilap sikit dah berjaya, blh buat mcm2.. Ada org dah berusaha bersungguh2.. tp hasilnya biasa2 aje.. Semuanya atas rezeki dari-Nya..

|| NaFiRaa || said...

urrmmm.. betol jugak.. apsal tak terfikir pon sebelom nih..:)

nur said...

kalau saya memang boleh jer nak ajar semua subjek :)

Tapi untuk beri yang terbaik buat pelajar dan pelajar pula mendapat yang terbaik, adalah lebih baik saya mengajar subjek yang saya minat dan mahir dengan baik....

Dari persektif pelajar, cuba ingat balik masa kita jadi pelajar dulu.... tak semua subjek kita boleh faham dengan baik... kalau saya, subjek yg saya minat jer yg saya boleh faham dengan... hehehehe

#byk pula perkataan baik

Nur-nba said...

Salam. Isu yg sangat menarik untuk dikupas..Nur pernah mengajar hampir 6 subjek sejak bergelar cikgu. Semua tingkatan pernah mengajar dari tingkatan 1 hingga 6 sejak 11 tahun lepas. Pokok pangkalnya, terletak pada kemahuan cikgu itu sendiri. Jika ada kesungguhan, tiada yg sukar.. Tapi jika sering merungut dan memilih subjek, menampakkan kelemahan diri sendiri.

Nur akan rasa lebih puas jika dapat mengajar subjek yang kita kuasai dan minat. Kefahaman kita akan membantu pelajar2 utk lebih mudah menerima ilmu yg cuba kita sampaikan.

Bagi pelajar, anggap sahajalah menuntut ilmu itu satu ibadah yg akan dikurniakan pahala di hari kemudian. Ilmu itu tiada sempadan dan batas, asalkan pandai menggunakannya ke jalan kebaikan dan bukan sebaliknya.

Maaf sebab komen Nur ni agak panjang.. :)

kak tini (umialya) said...

terima kasih di atas pandangan tersebut..

anisalya said...

sebabnya cikgu kena masters semua bab2 subjek yg dia plh tu. drpd yang kecik smpai la yang besar. sedangkan students cuma dapat sebahagian keciknya je.

ummu said...

salam Tini,erm saya biasa temui seorang cikgu ajar pelbagai subject.seperti pengalaman saya, saya pernah diamanahkan mengajar pelbagai subject, mengikut kesesuaian dan keperluan sekolah masa itu.

tapi dari situlah saya mendapat pengalaman yg sangat beharga.terasa betapa baharganya pengalaman menuntut ilmu dan menadah ilmu dari para guru saya dahulu, samada ketika di sekolah dan di IPT yg ada kursus major dan minor.

alhamdulillah rasa berfaedah semua ilmu yg dipelajari tu,dari sains, akademik, pemulihan bahasa, pendidikan islam dan lain-lain.

izz iizza said...

ada ker cikgu yg macam tu..rasanya mereka boleh mengajar semua subjeck cumanya mungkin dia dah dikhususkan untuk mengajar satu subjeck..

salam kenal ya..:)

Che Rosliza Che mat said...

Kebiasannya...cikgu di pilih dua atau 3 subjek jer yg perlu di ajar...kalau banyak2 pening kepala hihihi...

kak tini (umialya) said...

terima kasih semua..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink