Followers

Wednesday, August 25, 2010

Hari ke 15 Ramadhan

Waduuuuh, tengok dalam frozeen, stok EBM Alya makin menyusut, bukan apa, sejak 2 menjak ni.. aku malas semacam je nak bawa s3 ke pejabat, dek kesibukan (alasan!!!!!) yang membuatkan aku agak ngelat nak mengepam. Kadang2 terasa adanya LDR tetapi aku biarkan aje.. mulalah terasa RUGIIIIIIIIII yang teramat sangat.

Terfikir jugak, aku sering menjadi tempat teman2 berkongsi pengalaman mengenai penyusuan, terasa bersalahpun ada, nasihatkan orang lain pandai tapi diri sendiri, makin hari makin culas nak mengepam.. mana boleh jadikan!!

Sempena genapnya setahun kelahiran Alya semalam, maka mulai hari ini, aku akan bangkit dengan semangat yang jitu dan akan pastikan s3 sebagai peneman setiaku ke pejabat, Insya Allah, biar sesibuk mana sekalipun, . aku akan cuba luangkan masa seketika untuk aktiviti mengepam sekurang2nya 2 kali sehari di pejabat biarpun bukan setiap 2 jam sekali  seperti sebelum ini.

Hasilnya pengepaman pertamaku pada  jam 10.30 pg tadi
6oz shj

Rehat jam 1 -  2 ptg,  nyusukan Alya secara terus.

Kemaskini;
Hasilnya pengepaman keduaku di pejabat jam 4.00 ptg 
4.5oz

Baru berkira2 nak 'up' stok, t/hari ni cik 'P' mai pulok!!!!!!

4 komen yang kalian berikan, tqsm..:

AlongAzrina said...

Heheheh...go go kak Tini! Jangan malas nanti jadi cam saya pulak.

ayu said...

kak tini,

alhamdulillah kak..masih banyak lagi hasil pengeluaran susu akak..
ayu nak tanya kalau akak tak guna S3 kat ofis akak pam @ perah guna apa..ke akak balik menyusu time rehat ...akak kalau skip pam mmg tak bengkak ke..huhu...ayu klu skip ke lewat ke mesti bengkak..tu yg asyik kena je..

umialya said...

tk along, semangat pulih kembali demi Alya

umialya said...

Ayu

1/52 dua ni, mmg akak skip mengepam.. mula2 tu membengkak gak, nak buat camner, penyakit 'M' menguasai diri..

Jika tiada pam, akak guna tgn je.. cepat gak

Jam 1-2ptg, wajib balik nyusukan Alya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink