Followers

Sunday, September 19, 2010

Azab pembantu rumah

gambar  Harian Metro

Tak tau le apa nak jadi skrg ni, bleh dikatakan stiap hari kita dikejutkn dek berita yg penuh  tragis, agaknya nilai2 kemanusiaan sudah lebur diati memasing..

Terbaru ialah kisah seorang pembantu rumah Indonesia (mereka juga insan biasa, merantau mencari rezeki untuk keluarganya di kg) yg tidak pernah dibayar gajinya sejak 7 bulan lalu, dia  telah didera menggunakan seterika panas, dipukul di kepala dan disiram ngan air panas serta dirogol beberapa kali oleh majikannya. Ya Allah, betapa zalimnya mereka ini..

Nak tahu lebih lanjut seperti yang di laporkan oleh Harian Metro, JOM KE SINI

7 komen yang kalian berikan, tqsm..:

Fieza79 said...

manusia skrg makin ramai yg zalim...yg alim makin kurang..hehe

kesian tgk kan jenuh la menanggung kesakitan teramat tu...

a n a s t a s y e a said...

Hukuman utk majikan mcm nie patutnya wat balik apa yg dia wat kat maid dia. biar dia rasa...

Hezesuze said...

weols pun ada maid jugak tapi weols majikan yang baik sekali huhu

umialya said...

Fieza..
kesiankan!!

anastasyea
akak sokong 200%

Hezesuze..
baguskan kalau semua majikan spt ueols

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

Ya Allah...kenapa begini sekali? kejam sgt mrk tu. kesian pada mangsa..

Ena said...

Kejam nye la..
kita tengok pun ngilu.. inikan pulak dier yg merasa..

umialya said...

Naimatul Hafizah, Ena

kejaaaamkan mereka!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink