Followers

Wednesday, July 14, 2010

menyusu secara eksklusif

Semalamku tak sempat menulis n3, nak jugak menulis biarpun kekangan masa.. erm.. sementara nak pergi kerja jap lg, rasa2nya nak buat jugak biarpun n3 yg ringkas seringasnya, maklum le blogger tegar. Isu yang  inginku diutarakan pagi ini  ialah kepentingan menyusukan anak secara eksklusif selama 6 bulan pertama kelahirannya.
carian google

Kita digalakkan menyusu secara eksklusif  bb sehingga usianya 6 bulan,  umum mengetahui bahawa susu ibu merupakan makanan yang paling lengkap dan sesuai untuk bayi seusia itu (Alhamdulillah, aku sudah melepasi tahap ini).

Kepentingan adalah kerana:-
  • Susu Ibu mengandungi bahan pelindung penyakit (antibodi)
  • Faktor pertumbuhan
  • Penghasilan susu ibu akan bertambah apabila bayi menyusu dengan kerap

3 komen yang kalian berikan, tqsm..:

mama fahmi said...

salam kak, saya setuju sgt ngn pandangan kak tu, sy pun baru melepasi tahap tu, fahmi br 8bln lebih. yg ptg diri kita nak tak nak je, kemudahan skrg banyak yg ptg nak cari ke tak hehe

ayu said...

ayu pun setuju ngan kata2 akak..
caiyokkk...caiyokkk

umialya said...

mama fahmi, ayu
Moga kita sntiasa dipermudahkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink