Followers

Saturday, March 20, 2010

Minuman Milk Booster


Dalam 2 hari lepas, perahan susu ibu untuk stok EBM Alya memang menurun teruk.. Mungkin disebabkan aku stres (bukan pasal keje ye.., ), kepenatan dan kurang tidur. Yalah,   Lepas meeting jam 6 ptg  rabu lepas, kami terus bertolak balik dan sampai ke rumah hampir jam 12 t/malam. Seawal jam 4.30 pagi aku sudah bangun sebab Alya poo.poo.  aku terus berjaga dan siapkan diri untuk masuk kerja jam 8pagi pula.

Pagi semalam EBM ku cuma dapat 3 oz aje dan terpaksa menggunakan stok frozeen 5oz. Sementara stok ptgnya, cuma dapat dalam 3oz juga.. cukup le untuk keperluannya.. Sudah 2 hari juga le aku tak menyediakan sarapan pagi.. justeru itu, aku minta tolong hubby belikan makanan untuk sarapan kami anak beranak.

Aku cuba tenangkan diri dan bangkit demi insan tersayang.. Insya Allah, cuti hari ini, aku akan gunakan sepenuhnya untuk rehatkan diri dan bersama Alya. Mungkin aku akan membuat sekali lagi "Power Pumping"..

Buat sementara itu, aku cuba mengambil sebanyaknya 'milk booster' .   2 hari lepas dan semalam aku minum air longan kering dan kurma merah.. pagi ini pula, aku buat  air longan sahaja.. tukar selera. . hasilnya sudah mula nampak.. 'let down' udah mula dirasai dan p/darapun dah rasa berat je.  Insya Allah, keadaannya akan pulih sediakala..

Aku cuba kongsi resepi air longan dicampur ngan kurma merah.. rasanya mmg sedap.. 1 famili boleh minum.. longan kering ini aku beli kat Giant.. reganya boleh tahan gak RM69.90/kg.. n kurma merah RM 23.90/kg


Resepi Air Longan Kering dan Kurma Merah

Bahan-bahan
  • 10 biji Longan Kering
  • 10 biji Kurma Merah
  • 1Liter Air
  • Gula secukup rasa
Campurkan kesemuanya dan renihkan sehingga longan kering dan kurma merah kembang..

p/s; Boleh minum semasa panas atau disejukkan.. ikut selera masing-masing

0 komen yang kalian berikan, tqsm..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink