Followers

Sunday, March 7, 2010

Perkembangan bayi 6 bulan


  • Menjelajahi dengan menggunakan tangan
  • Fasih dengan tangan kiri (kidal) atau kanan?
  • Belajar bergolek
  • Bayi anda walaupun kecil suka bersosial
  • Main mainan jenis bergilir-gilir
  • Bayi anda yang suka membebel
  • Merangsang derianya
  • Gembira semasa mendengar cerita
Sumber: BabyCenter Malaysia
Alhamdulillah, Alya sudah mencapai 100% perkembangan seperti di atas. Sekejap je rasanya masa berlalu, sedar2 usia Alya sudah melebihi 6 bulan, tidak sabar menanti hari esok untuk melihat perkembangannya dari masa kesemasa.

Kdg2 tertanya jugak aku, kenapa le masih ada ibu2 yg sanggup mendera dan membuang anak bahkan ada yg sanggup membunuh anak sendiri?? sesungguhnya tak sanggup aku mendengar perkhabaran seperti itu yg pastinya meruntun hati nurani ini...

2 komen yang kalian berikan, tqsm..:

MamaCira said...

wah.. tahniah alya...
bila nak start makan bubur ni..
jom la mamaalya.. kongis² resepi makanan baby..

umialya said...

Anak kita sebaya ye..?

Alya baru mula makan sehari dua ni.. akak masak mudah je. masuk je beras ke dlm slow cooker. biar je masak sendiri. @ nak cepat, basuh beras dan keringkan. blend.. simpan.. time nak masak ambik sesudu dua, masuk air n jerang atas dapur. Jap je masak

Pastu tu buat sup ayam, asingkan untuk bb tanpa garam.

Masa nak bg bb, campurkn bubur n sup pastu tapis.. kalau nak campur bayam, carrot @ lain2 sayur pun boleh, masukkan ke dlm sup sekejap.. akak tak suka blend.. tak sedap n bubur yg lebih akak masukkan garam n lada sulah + sup ayam, tabur daun sup n bwg goreng, pastu ummi dan anak yg lain akan bubur nasi ayam tu.. sedaaap!

Inilah salah satunya menu untuk bb..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink